Kjøpsvilkår privatkunder

 

Disse kjøpsvilkårene gjelder for salg av fysiske og digitale bøker fra Oktober.no til forbruker. Kjøpsvilkårene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Vi leverer kun fysiske bøker til norske adresser.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven og E-handelsloven.

I tillegg sikres dine personopplysninger gjennom personopplysningsloven.

Part

Selger er Forlaget Oktober AS, Kristian Augusts gate 11, Postboks 6848 St. Olavs Plass Oslo, org nr 923 681 078. 
E-post: oktober@oktober.no. 
Tlf. 23 35 46 20

Bestilling

Når vi mottar din bestilling, bekrefter vi ordren og sender automatisk en ordrebekreftelse. På «min side» under «ordrehistorikk» kan ordren følges. Her vil ordren også lagres. Har du kjøpt ebok, vil du finne den under «mine ebøker». Fra her kan du laste ned eboken og/eller sende den til Kindle-brett.

Forhåndsbestilling

Du kan forhåndsbestille både papirbøker og ebøker, inntil 3 uker før utgivelse. Forhåndskjøper du en papirbok blir penger først trukket når boken blir sendt fra vårt lager. Forhåndskjøper du derimot en ebok, vil pengene bli trukket når du bestiller. Eboken blir ikke sendt automatisk til deg, så du må selv gå inn på «Mine ebøker» for å hente eller sende til ditt Kindle-brett.

Betaling

På oktober.no kan du velge om du vil betale med Vipps eller kort. Alle priser er oppgitt i NOK. 
Ved bruk av kredittkort blir kjøpesummen reservert på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet når varene er plukket for utsending.

Angrerett

Når du handler varer gjennom oktober.no gjelder både forbrukerkjøpsloven og angrerettloven. Dette betyr at hvis du finner mangler ved din bestilling eller av annen grunn angrer ditt kjøp kan du i følge angrerettloven angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Vi tilbakefører penger når varen er kommet i retur.

Returnerte bøker kan sendes med post til:
Forlagsentralen ANS
Postboks 20
1402 Ski

Skulle du få en defekt eller feillevert vare skal du kontakte kundeservice senest innen 2 måneder etter at du mottatt varen. Vi tar imot meldingen om feil og sender deg en ferdig adressert og frankert returlapp som du må feste på pakken. Send varen tilbake i den tilstand du mottok den, sammen med en skade- eller feilmelding, så får du en feilfri tilsvarende vare. Den feilleverte varen skal være i ubrukt og uskadet tilstand i originalforpakningen.

Reklamasjonsrett
Du har i følge forbrukerkjøpsloven to års reklamasjonstid på defekte varer.